25.4.2017: It-startup gør op med døde infoskærme

Med 2 mio. kr. fra CAPNOVA i ryggen vil Datoboard sende interaktive infoskærme på markedet, som engagerer medarbejderne og styrker den interne kommunikation.

Indtil nu har infoskærme været komplekse at installere og kompliceret at vedligeholde indhold på. Integrering med it-værktøjer, økonomisystemer og salgsværktøjer har tilsvarende været teknisk krævende og ikke mindst dyrt. Organisationer har ikke nødvendigvis kompetencer til programmering/grafisk arbejde, som er nødvendigt for at ændre indhold i de nuværende systemer på markedet. Ofte har det som konsekvens, at data ikke bliver vist pga. høj kompleksitet, eller at organisationer bliver demotiveret af gamle data. For medarbejderen, der skal vedligeholde indhold, har det ofte været forbundet med ekstra- eller dobbelt-opgaver som manuel opdatering af indhold i infoskærm, udsendelse af mails eller først at opdatere intranet for efterfølgende at opdatere indhold i infoskærm.

Disse problemstillinger vil den nye danske it-startup Databoard gøre op med. 

Gør data levende på en nem måde

Med Databoards innovative webplatform er det muligt at installere en infoskærm selv med beskeden teknisk viden, og virksomhederne kan nemt vælge dynamisk indhold gennem en række standardmoduler (KPI, økonomisystemer, vejr, nyheder, trafikinfo, kalender og meget andet). Ligeledes er der moduler for nem integration til sociale medier, salgssystemer og dashboard (F.eks. Facebook/LinkedIn/Instagram, SalesForce, e-conomics, web crm, Plecto, Pipedrive, m.fl.).

Og det hele kan gøres aktivt for brugeren med touch-funktion.

Samtidig udvikler Datoboard en åben integration, så andre kan udvikle moduler til platformen – som App Store for infoskærme. Og via en app kan eksterne sælgere og medarbejdere “se” den samme infoskærm med samme funktioner. Gennem visualisering af data skabes der fokus på strategiske tal fra f.eks. webshop, ERP- eller produktionssystem, call-center, pipeline og meget andet

Investorer sætter skub i udviklingen

CAPNOVA ser store perspektiver i Databoard og har sammen med Rasmus Brushøj, CEO, og Frank Larsen, bestyrelsesformand, investeret 2 mio. kr. i virksomheden:

”Jeg glæder mig til at følge virksomheden, som har en helt unik tilgang til en kendt problemstilling. Løsningen er original, smart og effektiv. Derudover er der samlet et rigtigt godt team omkring virksomheden, som lover godt for virksomhedens evne til at komme ud over stepperne” siger Jesper Hart-Hansen, investment manager hos CAPNOVA.

”Med denne pre-seed investering fra CAPNOVA er vi i stand til at booste vores produktudvikling og go-to-market strategi, og vi kan samtidig forberede en international lancering af vores platform.Derudover finder vi god sparring i CAPNOVAs praktiske erfaring med opbygning af it-virksomheder” siger Rasmus Brushøj.

information om brug af cookies

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere samt for at lave statistik, som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at klikke på ”Accepter” eller klikke dig videre på hjemmesiden. Du kan læse mere om brug af cookies her

ACCEPTER