26.3.2018: Videndeling skal sikre fortsæt vækst i tøjbranchen

CAPNOVAs porteføljeselskab Delogue og Dansk Erhverv har indgået et strategisk samarbejde, hvor de vil skabe grobund og mulighed for videndeling inden for udvalgte temaer, der berører modebranchen. De inviterer til en række netværksmøder over de kommende måneder.

Dansk modedesign bidrager årligt med vækst og arbejdspladser til det danske samfund, og eksporten udgjorde fem procent af den samlede vareeksport i 2017. Globaliseringen og udviklingen i detailhandlen samt e-handel har gjort det nødvendigt at øge fokus på eksport, teknologi, kommunikation, bæredygtighed og salg generelt, hvis succesen skal fortsætte. En opgave, der kan være svær at løfte alene, men nemmere gennem videndeling og samarbejde, hvor det er muligt.

WEAR, der hører under Dansk Erhverv, og Delogue har derfor indgået et strategisk samarbejde, hvor de vil skabe grobund og mulighed for videndeling inden for udvalgte temaer, der berører modebranchen.

"Vi tror på, at videndeling kan være med til at skabe og sikre vækst. Gennem netværksmøder vil vi samle eksperter og virksomheder fra modebranchen i et forum for videndeling og dermed understøtte branchens fremtidige innovation og vækst,” fortæller Nikolai Klausen, WEAR.

Der vil blive afholdt seks netværksmøder de kommende måneder, der med hvert sit tema vil sætte fokus på de udvalgte emner, som er væsentlige for modebranchen.

”Vores målsætning med netværksmøderne er at skabe et lukket forum med 8-12 deltagere, hvor de kan dele ud af deres erfaringer, få inspiration fra eksperter, komme derfra med nogle realiserbare løsninger og et udvidet netværk at trække erfaringer fra,” uddyber Rikke Biehl, CEO, Delogue.

De første netværksmøder afholdes henholdsvis den 16. april kl. 8.30-11.00 med fokus på mere bæredygtighed i produktionen og 24. april kl. 8.30-11.00 med fokus på udfordringerne ved modeeksport.

WEAR og Delogue er facilitatorer på netværksmøderne, hvor det er gratis at deltage. Der er et no show-gebyr på 250 kr.

Nærmere information og tilmelding til netværksmøderne sker via følgende links:
•    Bæredygtighed i modebranchen den 16. april 2018
•    Eksport i modebranchen den 24. april 2018
•    Retail og modebranchen den 10. maj 2018
•    E-handel i modebranchen den 24. maj 2018
•    Teknologi i modebranchen den 7. juni 2018
•    Digitale medier i modebranchen den 12. juni 2018

information om brug af cookies

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere samt for at lave statistik, som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at klikke på ”Accepter” eller klikke dig videre på hjemmesiden. Du kan læse mere om brug af cookies her

ACCEPTER