27.12.2016: SmartGurlz udfordrer legetøjsbranchens stereotyper

CAPNOVAs porteføljeselskab SmartGurlz imponerer igen. Denne gang med flot omtale i Huffington Post, hvor SmartGurlz bliver fremhævet som et legetøj, der udfordrer stereotyperne i legetøjsbranchen.

Piger leger med dukker, og drenge leger cowboy og indianer. Stereotyperne i legene er mange, men nye universer og ideer i legetøjsverdenen skaber nye lege, der er med til at udviske stereotyperne. I en ny artikel fra Huffington Post bliver blandt andet SmartGurlz fremhævet som et legetøj, der udfordrer den måde hvorpå vi tænker leg for piger.

Med deres nye serie af legetøj og tilhørende produkter, har SmartGurlz til mål at skabe engagerende og intellektuelt stimulerende legeoplevelser til piger I alderen 6 til 12 år. Legetøjsuniverset er skabt med målet om at få flere piger til at lære at kode, og derigennem forsøge at adressere den udfordring som det er, at kvinder er markant underrepræsenteret inden for it-fag som datalogi. 

Vil du gerne læse artiklen fra Huffington Post, kan du klikke her. Hvis du gerne vil læse mere om SmartGurlz universet, så kan du besøge deres hjemmeside her

information om brug af cookies

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere samt for at lave statistik, som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at klikke på ”Accepter” eller klikke dig videre på hjemmesiden. Du kan læse mere om brug af cookies her

ACCEPTER