2.12.2015: 17 fødevare-iværksættere får chancen for at nytænke detailbranchen

17 innovative fødevare-projekter er gået videre til finalen i CAPNOVAs og Dagrofas landsdækkende innovationskonkurrence IDEAS 2015. De to bedste idéer kåres den 4. december ved et stort finalearrangement hos Dagrofa i Ringsted.

Ideas Logo

Løsninger, der har potentiale til at rykke Dagrofa og fødevarebranchen fremad, og som ikke er set før i dansk detailhandel. Sådan lød oplægget, da Dagrofa og CAPNOVA skød innovationskonkurrencen IDEAS 2015 i gang for en måned siden. Nu er der udvalgt 17 skarpe bud på morgendagens detailløsninger.    

”Vi har modtaget rigtig mange spændende idéer, og de udvalgte projekter udgør et stærkt felt med også en international virksomhed iblandt. Projekterne falder primært under temaerne innovative produkter og måltidskoncepter og IT løsninger/systemer til detail,” siger forretningsudvikler hos CAPNOVA Louise Heiberg.

"Drømmer om at se Nordisk Grog på hylderne"

De 17 virksomheder skal pitche deres idéer fredag den 4. december ved et stort finalearrangement hos Dagrofa i Ringsted. Mia Irene Kristensen er en af de iværksættere, der skal præsentere sin idé. Hun står bag produktet Nordisk Grog, som er et alternativ til rødvin. Idéen blev født på universitetet, hvor hun udviklede det som en del af sit speciale i fødevarevidenskab.

”Jeg synes, at IDEAS 2015 er en fantastisk mulighed for at teste idéens levedygtighed og reelle produktionsmulighed, få feedback på mulighederne for at lave en forretning ud af det og interessen for et sådant produkt i detailledet. Jeg drømmer selvfølgelig om at se Nordisk Grog på hylderne i de danske butikker, men jeg er samtidig også realistisk og ved, at der er rigtig lang vej endnu, og her tror jeg, at IDEAS 2015 kan hjælpe mig og mit produkt videre,” siger Mia Irene Kristensen, der ejer virksomheden Cph Good Food.  

Til finalen får finalisterne sparring af et panel bestående af købmænd, koncern-, forretnings- og kædedirektører fra Dagrofa og investeringstemaet i CAPNOVA. Investeringsteamet sidder også klar til særligt at vejlede og vurdere den enkelte idés fremtidige muligheder, herunder også som potentiel investeringscase. På dagen får iværksætterne desuden rig mulighed for at deltage i workshops sammen med Dagrofa, der skal åbne op for nye samarbejder.  

”Vi har sammensat et IDEAS 2015 finaleprogram ud fra devisen, at der skal være plads til åbenhed, masser af netværk, tid og samarbejdsmuligheder på tværs,” siger Louise Heiberg.  

Idéforslagene er blevet bedømt på potentiale, kundebehov, realiserbarhed og skabelse af værdi. Ved finalen kårer dommerpanelet i løbet af dagen de to bedste innovationsidéer. De to vindere bliver tilbudt et forløb med Dagrofa og CAPNOVA om yderligere sparring og kvalificering af deres idé.

FINALISTERNE
MYC: Mix Your Cereal’s
TeamString
Kassetrainer
Grønlandsk te
Localz 
Butiksiden.dk
CrowdMove 
Bikezac
Den moderne fiskebil 
Sensory Shopping 
Woodsmoke 
Dansk Mjød
TabSurvey 
Kombucha 
Prikken over i'et  
Foodlr 
Nordisk Grog
information om brug af cookies

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere samt for at lave statistik, som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at klikke på ”Accepter” eller klikke dig videre på hjemmesiden. Du kan læse mere om brug af cookies her

ACCEPTER