29.12.2015: 4 gode råd fra iværksætter til iværksætter

Vejen fra den gode idé til markedet kan være både langvarig og krævende. Silvia Wulff fra vores porteføljeselskab Lovemade giver her fire gode råd om vigtige overvejelser, når man springer ud som iværksætter.

LoveMade - Silvia Wulff (H)

Lovemade blev stiftet i 2010, hvor CAPNOVA også investerede i virksomhedens ambition om at bringe økologisk kvalitetsbabymad ind på supermarkedshylderne. Læs her stifteren Silvia Wulffs gode råd til spirende iværksættere, der også drømmer om at omsætte deres innovative idéer til succesfulde virksomheder:

1. Vær ikke bange for at bede om hjælp!

Grib telefonen, og inviter på kaffe. Dit netværk betyder rigtig meget, når du skal sparre om udfordringer, og ofte fører én kontakt til flere kontakter.

2. Vær forandringsvillig!

Kend dit marked og lyt til din målgruppe, så er du bedre i stand til at ændre strategi, hvis det bliver nødvendigt.

3. Undersøg alternative støttemuligheder!

Brug tid på at sætte dig ind i de forskellige tilskudsmuligheder. Der kan sagtens være nogle, der kan hjælpe dig, og 100.000 kr. betyder meget, når man er i opstarten!

4. Tænk globalt fra dag ét!

Danmark er ikke nødvendigvis det bedste marked at starte ud på. Opbyg kun et hjemmemarked her, hvis det giver mening for din idé.

Lovemade - produktbillede

Som travl småbørnsfamilie er der ikke altid tid til at lave mosen til baby fra bunden, og ofte ryger supermarkedernes pulverpakker og mosglas i indkøbsvognen. Sammen med den dårlige samvittighed. Men hvad nu hvis der fandtes et alternativ, der var 100 % økologisk, lavet af lokale kvalitetsråvarer efter opskrifter fra dygtige stjernekokke og pakket i en ny smart emballage. Babymad som rent faktisk smagte godt?

Det er tanken bag virksomheden og produktet Lovemade, som Silvia Wulff fik idéen til under sin barsel. Derfor allierede hun sig med kokkemakkerparret Nikolaj Kirk og Mikkel Maarbjerg og investerings- og udviklingsselskabet CAPNOVA, der investerede i virksomheden.

I august kom produkterne på babyhylderne hos den svenske detailkæmpe ICA med adgang til 1350 supermarkeder. Vejen hertil har ikke været problemfri, og Silvia Wulff har ændret strategi fra frostbabymad til nu at producere babymad i en nyudviklet innovativ plastemballage SuperLock, som tredobler holdbarheden og bevarer smagen bedre.
”Jeg er heldigvis meget stædig, og jeg har hele tiden troet på produktet og brandet. Til mit held har jeg haft en investor, som har troet på konceptetfra dag ét - også selvom jeg ændrede strategi undervejs. Uden opbakningen fra CAPNOVA havde Lovemade ikke eksisteret i dag,” siger Silvia Wulff.

information om brug af cookies

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere samt for at lave statistik, som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at klikke på ”Accepter” eller klikke dig videre på hjemmesiden. Du kan læse mere om brug af cookies her

ACCEPTER