4.12.2015: CAPNOVA og Dagrofa kårer årets detail-opfindelser

En indkøbspose til cyklen og fremtidens lokations- og loyalitetsapp. Dagligvarekoncernen Dagrofa og CAPNOVA har i dag kåret årets mest innovative idéer inden for detailhandlen. Det skete ved finalen på IDEAS 2015 i Ringsted.

VinderbilledeFoto: Dagrofa

Finalen i årets X-Factor for kreative idemagere inden for detailhandlen blev i dag afholdt i Ringsted. Her blev de 17 bedste innovationsprojekter, der var nået gennem nåleøjet, præsenteret for juryen fra dagligvarekoncernen Dagrofa og CAPNOVA.

Vinderne i IDEAS 2015 blev danske Bikezac og engelsk-australske Localz. Bikezac imponerede juryen med deres cykelvenlige indkøbspose. Et produkt der løser et velkendt problem for mange mennesker i dagligdagen, og som er en oplagt innovation for en dagligvarekoncern at gå ind i.

Localz, en engelsk-australsk app-producent, har udviklet et spændende onlinekoncept for kundeloyalitet. Omdrejningspunktet er en lokations- og loyalitetsapp, der forbedrer forbrugeroplevelsen og bygger bro mellem den fysiske og den digitale verden, når vi køber ind.

”IDEAS 2015 er et forsøg på at tage taktstokken på innovation inden for dansk detailhandel. Vores initiativ er blevet rigtig vel modtaget, og vi har måtte vælge deltagerne til dagens finale ud fra et rigtig stærkt felt med mange spændende forslag til koncepter og produkter. Der har været hård konkurrence lige til det sidste og hele projektet lever fuldt ud op til målet om at skabe et rum, hvor iværksættere fra hele landet kan byde ind på vores verden af dagligvarehandel med kreative, innovative idéer”, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

Måske præsenteret for forbrugerne inden for nær fremtid

Idéen med IDEAS 2015 er at kombinere innovative idéer udefra med erfarne branchekompetencer inden for detailhandel, iværksætteri og investering. Derigennem håber Dagrofa og CAPNOVA at kunne skabe nye, spændende produkter, koncepter og services til Dagrofas butikskæder og samtidig gøde jorden for iværksættere med smag på detail.

”Vi har ønsket at give iværksættere en ny mulighed for at få kontakt til mulige partnere, der kan tage dem og deres idéer hele vejen ud til markedet. Og på det punkt er IDEAS 2015 lykkedes rigtig godt med mange spændende og virkelige konkrete konceptforslag. Nu vil vi se nærmere på de to vindere fra dagens finale for at afsøge mulighederne for at få deres oplæg ført ud i livet og ud i mødet med forbrugerne”, siger Kim Ove Olsen, adm. direktør i CAPNOVA.

Således bliver de to vinderprojekter nu tilbudt et 20 timers forløb med Dagrofa om yderligere sparring og kvalificering af deres idé. Her vil parterne arbejde på at konkretisere projekterne frem mod en eventuel lancering i Dagrofas mere end 600 dagligvarebutikker.

Se mere på http://bikezac.com/da/ & http://localz.com/

Se en række billeder fra dagen herunder:

Bikezac
Tabsurvey
Panel
Tabsurvey 2
Teamstring

information om brug af cookies

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere samt for at lave statistik, som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at klikke på ”Accepter” eller klikke dig videre på hjemmesiden. Du kan læse mere om brug af cookies her

ACCEPTER