Codeable

CAPNOVA A/S har solgt sine anparter i fremadstormende Codeable med et meget fornuftigt afkast til følge, og Codeable satser nu på et tæt samarbejde med Automattic, selskabet bag WordPress.

Codeable

Codeable er en slags servicemarkedsplads, der forbinder WordPress-brugere og hjemmesideejere med internationale WordPress-eksperter. Eksperterne løser små og store opgaver for private og virksomheder, der har problemer eller udfordringer med WordPress-systemet på deres hjemmeside.

WordPress er et af de mest brugte styresystemer til hjemmesider i verden, og derfor er der selvfølgelig rigtigt mange mennesker, der gerne vil tjene penge på at hjælpe private og virksomheder med at løse diverse små og store udfordringer med systemet. Problemet er imidlertid, at det kan være en sand jungle at finde frem til en ekspert, som man kan vide sig sikker på. Det, som Codeable har succes med, er at sikre kvaliteten af WordPress-hjælpen.

”Idéen til at etablere Codeable opstod på baggrund af min egen frustration over, at det var svært at navigere i det her marked og finde kvalificeret hjælp. Det besluttede medstifter og CTO, Tomaž Zaman, og jeg så at gøre noget ved,” siger Per Esbensen, co-founder og CEO i Codeable.  

”Det er lidt af en genistreg fra Codeables side, at man har satset på kvaliteten af sin WordPress-service frem for prisen. Der findes simpelthen så mange på internettet, der faldbyder WordPress-løsninger, men hvis du er en seriøs virksomhed, går du mere op i, at du får den rigtige løsning – ikke den billigste. Det er helt rigtigt set af founders,” siger Lars Stigel, direktør i CAPNOVA.

Founder-teamet fandt vej til CAPNOVA i 2014, hvilket resulterede i en investering og nu et exit.     

”Vi gik ind i selskabet, fordi vi kunne se, at der var store perspektiver i Codeable og ikke mindst i teamet. Investeringen har fulgt drejebogen for innovationsmiljøers investeringer. Vi har investeret i den tidlige, risikofyldte fase, og nu, hvor de kan komme videre på egen hånd, har staten og CAPNOVA udspillet sin rolle,” siger Lars Stigel.

At fyre kunder
Der er da heller ingen tvivl om, at Codeable har fat i den lange ende med sin forretningsmodel, og at kunderne er glade for den service, som virksomheden tilbyder. Det kan man blandt andet se ud fra kundernes imponerende return rate på hele 82 procent.

”Vores kunder er loyale, fordi vores team af eksperter er ekstremt dygtige til deres arbejde, og vi er garant for, at vi hele tiden stiller med det bedste hold. Men vi er i lige så høj grad også garanten for, at vores hold af eksperter får bæredygtige opgaver. Vi ”fyrer” fx kunder, hvis de stiller urimelige krav. Faktisk afviser vi over halvdelen af alle opgaver, vi får ind, fordi de er urealistiske i deres krav til deadline, omfang af opgaven og pris. Sådan er vi med til at passer på vores eksperter, som har krav på et sundt arbejdsmiljø. Og på den både får vi både de bedste kunder og de bedste medarbejdere,” siger Per Esbensen. 

Med CAPNOVA ude af virksomheden ser Codeable frem mod et nyt, spændende samarbejde med den internationale it-virksomhed Automattic, der skal hjælpe med markedsføringen af virksomheden.   

”Jeg er meget stolt af, hvad vi har opnået med Codeable indtil videre, og jeg har fornemmelsen af, at vi har opbygget noget stort, som nu skal til at blive endnu større,” siger Per.                              

                                           

information om brug af cookies

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere samt for at lave statistik, som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at klikke på ”Accepter” eller klikke dig videre på hjemmesiden. Du kan læse mere om brug af cookies her

ACCEPTER