Retail Internet A/S

Personvalgte tilbud over e-mail.

I sidste halvdel af halvfemserne, det vil sige, hvor internettet stadig er i en indledende fase som marked, får ægteparret Arne Jensen og Hanne Østerby en enkel og fremsynet idé: I stedet for at få fyldt postkassen med store mængder usorterede tilbudsaviser, kan man via e-mail vælge og persondifferentiere de tilbud, man gerne vil have.

Imidlertid er markedet ikke modent endnu til idéen bag det, der bliver til Retail Internet. Blandt andet mediebureauerne afviser e-mailen som en fornuftig markedsføringskanal.

At tro på ideen
CAPNOVA tror derimod på idéen og støtter fra foråret 1999 iværksætterægteparret med kapital og med at få opbygget det forretningsmæssige netværk op om Retail Internet – samt finde den rigtige investor, som kan drive idéen og selskabet videre.

Den tidligere Oticon-koncernchef Lars Kolind skyder med sit selskab PreVenture kapital ind i Retail Internet i 1999. Siden går blandt andet TDC Innovation ind i selskabet, og i 2006 køber det franske børsnoterede selskab Come&Stay Retail Internet for et trecifret millionbeløb. I 2010 solgte Come&Stay i Frankrig de nordiske aktiviteter til de ledende medarbejdere i Come&Stay Nordic.

Kom tendenserne i forkøbet
Retail Internet A/S kom udviklingen mod digitalisering af tilbudsaviser i forkøbet og tegner sig dermed for en solid succeshistorie, hvor en visionær idé blev omdannet til en god forretning.

information om brug af cookies

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere samt for at lave statistik, som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at klikke på ”Accepter” eller klikke dig videre på hjemmesiden. Du kan læse mere om brug af cookies her

ACCEPTER