Skaber facts og insights for hele golfbranchen.

Problem
GLFR [golfer] har to primære kundegrupper, og GLFR skaber en helt unik synergi mellem de to. Første grupper er golfklubber, som ønsker at blive bedre til at:

  • tiltrække gæster og nye medlemmer
  • fastholde eksisterende medlemmer
  • drive golfklubben mere effektivt

Anden gruppe er golfspillerne, som forventer gode baner og sublim service. Golfspillet skal være i centrum, og alt det uden om skal spilleren kunne varetage så nemt som muligt.

Business
Ingenium Golf tilbyder GLFR Business til alle verdens golfklubber og golfbane ejere. GLFR Business er en SaaS løsning, der sælges i 3-års aftaler.

GLFR app’en til spillerne er gratis, da det er altafgørende at få så mange spillere som overhovedet muligt til at anvende GLFR.
For at tilfredsstille spillerne er det planen, at alle baner på de vigtige markeder bliver opmålt i en basal kvalitet, sådan at spillerne kan bruge GLFR app’en på alle de baner, de spiller. Derfor er der (maj 2020) mere end 600 baner til rådighed for spillerne i GLFR app’en.

Løsning
GLFR har digitaliseret golfbanen og hjælper klubberne med at:

  • præsentere deres vigtigste asset – golfbanen – helt up-to-date og akkurat
  • promovere klub og sponsorer digitalt, hurtigt og nemt
  • levere digitale service til spillerne, så de er bedre informeret og serviceret

Spillerne får med GLFR en gratis app, som er enkel at anvende, og som tilbyder avancerede features som shot tracker, der hjælper spilleren med at forbedre sit spil, og upload af scorekort, hvilket gør processen efter golfspillet hurtig og enkel. Data fra spillerne samles i big data og skaber facts og insights, som klubben kan anvende til at optimere banens layout og eliminere ventetid på banen, hvilket er et af de største irritationsmomenter for golfspillerne. Golfklubben stiller altså digitale redskaber til rådighed for spilleren, som kvitterer med at bruge GLFR app’en og derved levere data, som klubben kan bruge til at forbedre den service, der leveres til spilleren. En fantastisk synergi er skabt med klub og spiller!

Marked
GLFR er rettet mod det globale golfmarked, som omfatter mere end 30.000 golfbaner og 60 mio. golfspillere. Markedsføringen startede op i Danmark i 2014, derefter Norge og Sverige i 2016, Island i 2018, Holland/Belgien fra 2019, ligesom der er test-installationer i Tyskland, Frankrig og Spanien. De kommende år fokuseres først på EU, derefter UK og så det største golfmarked USA.

Hvad er nået?
GLFR er markedsleder i Danmark med 1/3 af markedet, og det er muligt at nå tilsvarende markedsandele i resten af verden. GLFR har (maj 2020) mere end 130 golfklub kunder, og de er yderst loyale med en retention på mere end 90%.
Der er (maj 2020) mere end 75.000 golfspillere, der bruger GLFR app’en.

Eksterne investorer

 En række Business Angels

Stiftet i 2012

Jacob Markussen

Founder, Ingenium Golf

Mail: jam@glf.com

Interesseret i andre af vores virksomheder?

Læs mere om vores andre virksomheder, som er på vej mod toppen, og dem, der allerede har nået den.

Vores nuværende virksomheder

Se portefølje

Succeshistorier

Virksomheder, der gik hele vejen