En lydplatform, der gør det let at blive opdateret på tværs af nyhedsmedier og podcasts.

Problem
Mange danskere har et ønske om at være orienteret om, hvad der sker i samfundet og verden, men har ikke tiden til at følge med i alle landets nyhedsmedier hver dag. En rapport fra DR Medieforskning viser, at særligt danskere under 40 år har dårlig samvittighed over ikke at følge nok med, men de oplever nyhedsbilledet som uoverskueligt, og det får mange til at give op på at danne sig et overblik.

Løsning
Listen to News tilbyder et kurateret overblik over dagens nyheder fra en lang række nyhedsmedier, som dygtige redaktører sidder og udvælger for lytterne. Fordi Listen to News er en platform for lydindhold, kan man let blive opdateret, mens man laver andre ting: Når man kører til arbejde, laver aftensmad eller gør rent eksempelvis. Det betyder, at det pludselig ikke kræver tid at blive opdateret på tværs af landets medier. Når lytteren har hørt det daglige nyhedsoverblik, går appen videre til at afspille udklip på 5-10 minutter om aktuelle emner fra ugens podcasts. Her sørger algoritmerne for, at lyttere, der interesserer sig særligt for eksempelvis tech eller sport, ikke går glip af spændende programmer om deres interesser. På den måde oplever lytteren altid at blive bredt orienteret og samtidig få mere dybdegående viden om de emner, der optager dem.

Business
Listen to News er udviklet til og sammen med sine lyttere for at sikre, at nyhedsplatformen er så relevant og attraktiv som muligt for den enkelte. Det gælder alt fra appens funktionalitet og design til dens indhold og lydoplevelse. Mange store nyhedsmedier fokuserer primært på at producere indhold, og har mindre fokus på, hvordan det indhold modtages og forstås af brugerne. De bidrager til mere indhold, men ikke mere overblik og forståelse. Det gør Listen to News.
Listen to News er samtidig særdeles omkostningseffektiv, da mange processer er automatiserede, og derfor ikke kræver mange ressourcer.

 

Marked
Markedet for Listen to News er alle dem, der har dårlig samvittighed over ikke at følge nok med i nyhederne, men som normalt ikke har tiden til det. Dette gælder især danskere under 40. 
Det estimeres, at mindst 15% af brugerne vil konvertere til Listen to News Premium, når dette indføres. Betalingsvilligheden for nyheder blandt danskerne er ca. 15%, og Listen to News’ egne undersøgelser peger på en markant højere procentsats, hvis prisen for Premium-produktet som planlagt lander på 25 kr.
Derudover er Listen to News i kontakt med potentielle samarbejdspartnere i England og USA, da teknologien relativt let kan overføres til flere lande og dermed udvide markedet markant.

Hvad er nået?
Listen to News har været tilgængelig i App Store og Google Play siden 2019 og har tusindvis af månedlige, unikke brugere. Virksomheden arbejder på at lancere en Premium-version i løbet af 2020, og er i dialog med en lang række medier og podcastere, der skal udvide indholdssortimentet. Derudover er virksomheden i kontakt med potentielle samarbejdspartnere i England og USA.

Eksterne investorer

Berlingske Media, Vækstfonden og en række business angels.

Stiftet i 2014

Interesseret i andre af vores virksomheder?

Læs mere om vores andre virksomheder, som er på vej mod toppen, og dem, der allerede har nået den.

Vores nuværende virksomheder

Se portefølje

Succeshistorier

Virksomheder, der gik hele vejen