RSVP er en platform til at opdage og håndtere unikke madoplevelser. Fra spændende midlertidige pop-up restauranter i hele verden til bordbestilling på yndlingsrestauranten.

Problem
Markedet for madoplevelser er i kraftig vækst drevet frem af et stort ønske fra såvel arrangører som gæster. Da det er forbundet med mange manuelle processer og stort spild, er det et fåtal af arrangementer, der rent faktisk kan give overskud. Alligevel giver det en kreativ udfoldelse og positiv markedsføring, der betyder, at restauranter og arrangører trodser besvær og økonomi. RSVP ønsker at fjerne disse hindringer og gøre det lettere og profitabelt.

Løsning
RSVPs egenudviklede bookingplatform håndterer som den eneste et komplet spænd af madoplevelser, fra pop-ups og andre særlige arrangementer til den daglige bordbestilling. Med fokus på værktøjer til administrative besparelser og reduktion af spild, er selskabet meget mere, end de billetportaler eller bookingsystemer der på enkeltstående punkter udgør konkurrenterne.

Business
Forretningsmodellen er baseret på 3 ben:
1) Pop-up billetter, hvor der betales et gebyr per solgt billet
2) Restaurant booking, hvor der betales et månedligt abonnement
3) Markedsnetværk hvor der formidles aftaler mellem arrangører og leverandører på platformen med provision til RSVP på alle transaktioner

Marked
Markedet for pop-up restauranter er på 500 mio. USD om året, restaurant bookinger på 1,2 mia USD. Markedsnetværk er sværere, da det er en ny kategori, men RSVP anslår et potentiale på op til 150 mia. USD.

Hvad er nået?
RSVPs strategi er delt op i 3 faser. Fase 1 er profilering via pop-up med høj eksponering opnået med over 45,000 billetter solgt til pop-ups i 28 lande, inklusive nogle af madverdens største navne. Fase 2 er udbygning af netværket og fast omsætning via restaurant bookinger. Dette modul er nyudviklet i 2019, og har allerede fået en god modtagelse i et ellers meget konkurrencepræget marked, inklusive nogle af verdens bedste restauranter. Fase 3 forventes påbegyndt primo 2021.

Stiftet i 2016

Interesseret i andre af vores virksomheder?

Læs mere om vores andre virksomheder, som er på vej mod toppen, og dem, der allerede har nået den.

Vores nuværende virksomheder

Se portefølje

Succeshistorier

Virksomheder, der gik hele vejen